سئو 6

  • ۰
  • ۰

سئو وب سایت یکی از مهم ترین عوامل برای افزایش رتبه وب سایت در موتورهای جستجوگر می باشد. اگر می خواهید سئو را یاد بگیرید با ما همراه باشید.

شما با یادگیری اصول سئو، می توانید دید درستی نسبت به اتفاقاتی که در گوگل یا سایر موتورهای جستجو می افتد پیدا کنید.

برخی فکر می کنند که اصول سئو مانند الگوریتم های گوگل مدام در حال تغییر هستند و با این وجود نمی توانند به یادگیری آن بپردازند ولی اینطور نیست. باید بدانید که اصول سئو همواره ثابت هستند و شامل کلیات و ساختارهای موتورهای جستجو و نحوه عملکرد آن ها می شوند.

 

سئو و بهینه سازی سایت چیست؟ - webcoweb

 

آیا سئو اصول خاصی دارد؟

جواب مثبت است!

سئو دارای یکسری قواعد و قوانین ثابت و ماندگار است که این قواعد همان اصول سئو محسوب می شوند. با استفاده از این مجموعه قواعد و قوانین، شما می توانید درک درستی از عملکرد موتورهای جستجوگر داشته باشید. ما در این مطلب به برخی از اصول و قواعد سئو اشاره کرده ایم. این اصول عبارتند از:

خزنده گوگل :

وظیفه این خزنده این است که لینک ها و صفحات جدید را پیدا کند.

ایندکسر:

استخراج فاکتورهایی که می تواند در الگوریتم رتبه بندی گوگل تاثیر گذار باشد، بر عهده ایندکسر است.

الگوریتم رتبه بندی:

هدف این الگوریتم،  نمایش بهترین نتیجه به کاربر بر اساس امتیاز مجموع فاکتورها در کلمات کلیدی مختلف است.

عبارت پرس و جو:

کاربر می تواند بر اساس عبارت پرس و جو، عملیات سرچ را انجام دهد.

بهینه ساز و تفسیر کننده جستجوی کاربر:

بهبود بخشیدن جستجو و انجام جستجوی معنایی بر عهده این بخش است.

 

استخراج کلمات کلیدی 

مهم ترین گام در سئو سایت، استخراج کلمات کلیدی، تحلیل رفتار مخاطب و طراحی استراتژی بر اساس کلمات کلیدی است که این موضوع به عنوان اولین اصل در سئو شناخته شده است. مهمترین گام در سئو سایت است و اولین اصل سئو شناخته می شود.

بهتر است بدانید که استخراج کلمات کلیدی، هدف ما را مشخص می کند. پس با توجه به این توضیحات، دانستیم که اگر کلمات کلیدی را به درستی انتخاب نکنیم به نتیجه نخواهیم رسید. هم چنین، شما باید بتوانید استراتژی های کلمات کلیدی را یاد بگیرید زیرا این موضوع اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و می تواند باعث رشد سایت شما گردد.

نمونه کار سئو و بهینه سازی | سئو و بهینه سازی سایت | شرکت نرم افزاری ویستا

سئو داخلی

سئو داخلی می تواند سئو محتوایی و سئو تکنیکال را هم شامل شود. اگر شما بتوانید بیشتر بر روی این موضوع یعنی سئوی داخلی و زیر شاخه های آن تمرکز کنید، ورودی بیشتری را به سایت خود جذب می کنید و از امتیاز بیشتری در سئو برخوردار خواهید شد.

بهتر است بدانید که با تولید محتوای مناسب، می توانید ضعف بسیاری از فاکتورهای دیگر در سئو را پوشش دهید و کل فرآیندهای سئو را تکمیل نمایید. پس، محتوایی که با کیفیت باشد، باعث خواهد شد که عملیات سئو سایت شما به صورت خودکار پیش برود، برندسازی و لینک های خارجی به صورت خودکار توسط کاربران برای شما ایجاد شود و به این ترتیب می توانید به رشد سایتتان کمک نمایید و به پیشرفت قابل توجهی برسید. سئوکار ها و متخصان در این زمینه اعلام کرده اند که محتوا می تواند نقش اساسی و کلیدی در سئو داخلی داشته باشد هم چنین می تواند وضعیت سئو را بهبود دهد.

سئو خارجی

موتورهای جستجوگر برای این که بتوانند کیفیت یک سایت را بسنجند، فاکتورهای خارجی را مورد بررسی قرار می دهند. سئو خارج با برندسازی، لینک سازی و فاکتورهای اعتباری در ارتباط هستند. برخی از فعالیت های سئو خارجی فعالیت های منفی محسوب می شود و می تواند تاثیر منفی در رتبه های سایت شما ایجاد کند و برخی دیگر از فعالیت ها اثر مثبت دارند.

گوگل، بک لینک هایی را مفید می داند که کاربران به صورت طبیعی برای سایت شما ایجاد کرده باشند و مسلما لینک هایی که  به صورت غیر طبیعی ایجاد شدند، اثر منفی بر روی سایت می گذارند.

اگر الگوریتم گوگل تشخیص دهد که بک لینک وارد شده به سایت شما به صورت غیرطبیعی و توسط خودتان ایجاد شده است، این موضوع می تواند تاثیر منفی بر روی سایت شما داشته باشد.

نسخه موبایل سایت

شما باید حتما نحوه نمایش سایت خود را در تلفن همراه نیز چک کنید زیرا که این موضوع نیز اهمیت زیادی دارد و در صورت بروز مشکلات احتمالی را بررسی نمایید. 

الگوریتم های گوگل

گوگل از الگوریتم هایی زیادی برخوردار است. الگوریتم های گوگل همواره در حال تغییر هستند. هدف برخی از الگوریتم های گوگل، مبارزه با سایت های اسپم است و هدف برخی دیگر، ایجاد تجربه کاربری مناسب برای کاربران.

حال که دانستیم الگوریتم های گوگل مدام در حال تغیییرند، پس باید آن ها را به عنوان اصلی در سئو در نظر گرفت. الگوریتم های گوگل به چند دسته تقسیم می شوند که شامل:

  1. الگوریتم هایی که بر روی هسته گوگل قرار دارند و فاکتورهای رتبه بندی گوگل را به صورت مستقیم در نظر میگیرند
  2. الگوریتم های جانبی که وظیفه مبارزه با سایت های اسپم یا بهبود تجربه کاربر را بر عهده دارند
  3. الگوریتم های جانبی به مرور زمان تغییر پیدا می کنند و بعضا ممکن است در سال چندین بار تغییر کنند، اما هسته گوگل یکبار در سال بیشتر تغییر نمی کند گرچه وزن فاکتورها در طول سال در حال تغییر است.

از جمله الگوریتم های جانبی گوگل شامل:

  • الگوریتم پنگوئن
  • الگوریتم مرغ مگسخوار
  • الگوریتم پاندا

چه منابعی برای یادگیری اصول و تکنیک های سئو سایت مناسب هستند؟

شما می توانید برای یادگیری اصول سئو، از منابع مختلفی استفاده نمایید. قطعا همان طور که می دانید، بهترین منبع برای یادگیری سئو گوگل است. شاید گوگل همه مواردی که مربوط به سئو و اصول آن است را به ما نگوید اما هر آنچه که اعلام می کند درست است. ذکر این نکته لازم است که اصول سئو کمتر دچار تغییرات می شوند.

بهینه سازی سایت | بهینه سازی وب سایت | آموزش بهینه سازی سایت | آموزش سئو  سایت

اصول سئو در همه موتورهای جستجوگر یکسان است و حتی می تواند خارج از جستجوهای وب کاربرد داشته باشد. افرادی که با اصول فنی و معماری موتورهای جستجو آشنایی داشته باشند، می دانند که بسیاری از شایعات و مقالات بی پایه و اساس در مورد سئو حقیقت ندارند و آن ها را قبول نمی کنند.

شما می توانید برای آموزش های بیشتر به سایت سئو6 مراجعه کنید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی