سئو 6

  • ۰
  • ۰

اگر می خواهید سئو کار حرفه ای شوید، باید ابتدا بدانید مسیر شما چیست و برای رسیدن به هدف چه کارهایی باید انجام دهید؟ در ادامه با ما همراه باشید.

یکی از مهم ترین زیر مجموعه های دیجیتال مارکتینگ، سئو است. اگر شما بخواهید وب سایتتان در نتایج اولیه گوگل قرار بگیرد، باید از روش های سئو و بهینه سازی استفاده کنید. برای انجام سئو سایت، شما به عوامل مختلفی مانند کلمات به کار رفته در محتوا، لینک های ورودی و خروجی و… نیاز دارید. 

بهینه سازی سایت یک امر بسیار مهم و تاثیر گذار در بازدید سایت است و باید توجه زیادی به آن داشت.

چگونه متخصص سئو شویم ؟ - 21 نکته برای تبدیل شدن به یک سئوکار یا متخصص SEO -  سئوف

 

سئوکار چه کسی است؟


سئو کار به فردی گفته می شود که اطلاعات کاملی از قوانین و الگوریتم های مربوط به سئو و چگونگی عملکرد موتورهای جستجوگر را داشته باشد. وظیفه یک سئو کار خوب این است که به مدیران و صاحبان سایت ها کمک کند تا با رعایت اصول و قوانین بتوانند جایگاه و رتبه مناسبی را در نتایج جستجو گوگل کسب نمایند.

 

چگونه سئو کار شویم؟


این سوال ممکن است کمی مبهم به نظر برسد، زیرا که شما باید ابتدا تعیین کنید که آیا قصد دارید تنها یک سئو کار باشید و یا به عنوان یک سئو کار حرفه ای فعالیت کنید؟ بین یک سئوکار و سئوکار حرفه ای تفاوتی وجود دارد که برای شما بیان می کنیم.

سئو کار حرفه ای، سئو را به عنوان شغل خود انتخاب می کند و در زمینه سئو و بهینه سازی، متخصص است. اما سئوکار، باید بداند که بر اساس الگوریتم های گوگل و موتورهای جستجوگر، چگونه بهینه سازی یک سایت را انجام دهد تا وب سایت به یک رتبه خوب در گوگل برسد.

 

مزیت های سئو کار

 

برخی از مزیت های سئو کار بودن شامل موارد زیر است:

  • بالا بردن رتبه سایت:

مهم ترین دلیلی که شما باید به یک سئو کار تبدیل شوید، بالابردن رتبه سایت است. لازم به ذکر است که داشتن رتبه خوب در گوگل می تواند بازدید وب سایت شما را بالا ببرد.

 

  • کم کردن هزینه سئو سایت:

مسلم است که شما اگر بخواهید برای سایت خود یک سئو کار حرفه ای را استخدام کنید، باید هزینه زیادی را پرداخت کنید، اما اگر خودتان در این زمینه مهارت های لازم را داشه باشید، دیگر نیازی نیست هزینه های بالایی را بپردازید.

 

  • عدم وابستگی به شرکت های خدمات سئو:

اگر شما به کار سئو آشنا باشید، برای تغییرات جزئی به کمک شرکت های خدمات سئو نیازی ندارید.


چگونه سئو کار حرفه ای شویم؟

 

برای حرفه ای شدن در زمینه سئو، توصیه می کنیم ادامه مطلب را بخوانید:

چگونه یک سئو کار حرفه ای شویم؟ - طراحی تخصصی وب سایت | راه اندازی فروشگاه  اینترنتی | دیجیتال مارکتینگ

 

1. آشنایی عملکرد موتورهای جستجو :


یک سئوکار حتما باید درباره عملکرد موتورهای جستجوگر اطلاعات کافی را داشته باشد. این عملکردها به سه دسته تقسیم میشوند :

 

کرال یا خزیدن
کار این ربات های خزنده اینگونه است که اگر لینکی در صفحه وجود داشته باشد، آن را دنبال می کنند و به صفحه جدید وارد می شوند و به همین روش بررسی های خود را ادامه می دهند.

 

ایندکس کردن 
ربات های جستجوگر، پس از این که وارد یک سایت شدند و در آن خزیدند، اطلاعات موجود را ذخیره و ایندکس می کنند. 

 

رتبه بندی
رتبه بندی وب سایت ها که در موتورهای جستجوگر وجود دارند، ترتیب سایت ها را در صفحات جستجو مشخص می کند که این ترتیب ها نیز به کاربران نمایش داده می شوند.

 

2. استفاده از بازاریابی موتورهای جستجو یا SEM :

 

دو روش برای افزایش بازدید سایت وجود دارد: سئو و SEM

ترافیک sem به صورت پولی و ترافیک سئو به صورت طبیعی می باشد. در زمان سئو سایت، ترافیک سایتتان به صورت طبیعی افزایش می یابد و این روند همیشگی خواهد بود. اما در روش sem پس از این که مهلت تبلیغات به اتمام رسید، ترافیک سایت افت می کند و تاثیر آن از بین می رود.

 

3. آشنایی با مفاهیم اولیه سئو:

 

انتخاب کلمات کلیدی 
کلمات کلیدی، کلماتی هستند که کاربران آن ها را در موتور های جستجوگر سرچ می کنند و این امر باعث می شود زودتر به هدف خود برسند.

 

مرتبط بودن کلمات کلیدی با موضوع

شما باید در انتخاب کلمات کلیدی بسیار دقت کنید، زیرا که باید کلمه کلیدی با موضوع شما مرتبط باشد.

 

لینک سازی
لینک سازی صحیح می تواند رتبه شما را افزایش دهد. در صورت استفاده ازلینک سازی، می توانید کاربران و موتورهای جستجو را  مدت زمان زیادی در سایت خود نگه دارید.


بازاریابی محتوا
به جرات می توانیم بگوییم که مکمل سئو سایت، بازاریابی برای محتوا است. شما با استفاده از این مورد می توانید رضایت کاربران خود را افزایش دهید.

 

4. استفاده از ابزارهای حرفه ای سئو :


اگر شما قصد دارید که بهینه سازی سایتتان را به صورت دستی انجام دهید، باید بدانید که این کار زمان زیادی از شما خواهد گرفت. 

از مهم ترین ابزار ها برای بهینه سازی می توان به گوگل آنالیتیکس و گوگل سرچ کنسول اشاره کرد. با استفاده از این ابزار ها، می توانید نقاط ضعف و قوت سایتتان را پیدا کنید و به رفع آن ها بپردازید. 

 

5. به روز کردن اطلاعات :


به دلیل این که سئو سایت با عملکرد موتور های جستجوگر رابطه ای مستقیم دارد، پس باید همیشه مطالبتان را به روز کنید.

متخصص سئو کیست؟ ویژگی های یک سئوکار حرفه ای

 

6. بررسی و مقایسه وب سایت های قدرتمند :


یکی از اقدامات حرفه ای شدن در سئو، توانایی تحلیل و بررسی وب سایت های رقبا می باشد. برای کسب تجربه بیشتر در این زمینه، می توانید لیستی از رقبای قدرتمند و ضعیف خود را در حوزه کاری خود تهیه کنید و به مقایسه و بررسی آن ها در جنبه های مختلف بپردازید. 

 

7. انتخاب مرجع آموزشی مناسب :


شما در این مسیر لازم است که یک منبع آموزشی مناسبی را انتخاب کنید و از آن الگو بگیرید.

 

8. نمایش تخصص :


شما می توانید ویدیو های آموزشی د رزمینه فعالیتتان را تهیه کنید و از طریق شبکه های اجتماعی مانند: یوتیوب، تلگرام و اینستاگرام آن را به دیگران معرفی کنید.

 

9. داشتن صبر و حوصله :


از آن جایی که سئو نیاز به تمرین و نکرار دارد، شما باید صبور باشید تا بتوانید نتایج خوبی را کسب نمایید. اما برای این که بتوانید سریع به هدف برسید، می توانید از تبلیغات پولی گوگل استفاده کنید.

 

10. آموزش وردپرس :


امروزه به علت محبوبیت وردپرس، اغلب وب سایت ها وردپرسی شده و به سئو و بهینه سازی نیاز دارند. شما باید بتوانید سایت های وردپرسی را هم از لحاظ سئو داخلی و خارجی و هم از لحاظ سئو تکنیکال بررسی کنید و آن را بهینه سازی نمایید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی